Hem > Naturfoto, Skogsbild > Tyresta Nationalpark nr 8

Tyresta Nationalpark nr 8

Fall Gran. Tyresta Nationalpark den 2 juli. Nikon D300 med Zeiss 18mm f3.5.

Jag har åter börjat använda vidvinkeloptik och är ovan. Trots kort brännvidd så behövs det ett stativ då tiderna blir långa vilket jag inte tog med mig denna gång. Jag har vissa svårigheter att ställa in skärpa med optiken och saknar avtonade gråfilter som passar dess diameter.

På min önskelista står nu några Lee ND hard grad filter samt ett ND filter. Men dessa köps in tidigast i vinter då en höstkurs i Grövelsjön går före detta, om jag lyckas få ihop till kurskostnaden.

Jag har fortfarande problem med ett knä så nu reparerar jag cykeln för att få någon annan typ av motion än skogspromenader. Lätt styrketräning av knät går bra och jag ökar på detta under kommande veckor.

Ekonomin är fortfarande kärv och två sjukskrivningar kort efter varandra har försämrat den ytterligare, så semestern är nu i fara. Troligen får jag ställa in den planerade fjällvandringen och gå Sörmlandsleden istället om knät är läkt.

Kategorier:Naturfoto, Skogsbild
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

