Hem > Landskapsfotografi, Naturfoto > Rösjön nr 3

Rösjön nr 3

Stubbe. Rösjön den 6 juni. Panasonic LX3 med vidvinkeladapter.

Jag har mest tränat med vindvinkel under sista tiden och kommer göra detta ett tag framåt.
Irriterande att vidvinkeladapter inte passar till LX5. Men så länge LX3 kameran fungerar kan jag använda denna för detta.

Annars fortsätter knät att krångla och jag har nu beställt tid hos idrottsläkare. Jag gissar på att det är en skada som benämns löparknä typ 2 och jag tränar därför upp musklerna kring knät med styrketräning.

  1. 19 juli 2011 kl. 19:59

    Underbar bild som verkligen känns som ”NU”. Just i detta ögonblick. Just den där känslan man hade just precis då.

    ____________

    Löparknä är inte kul. Själv har jag fått veta att det jag gått med sen dec är slemsäcksinflammation (trochanterit) och har fått kortisoninjektioner (2 ggr). Nu senast igår. Hoppas få komma igång med lite löpning i terräng innan hösten är här. Men jag ska inte hoppas för mycket för den här inflammationen är envis!!

    Hoppas du blir bättre!

    • Eriksson Thomas
      19 juli 2011 kl. 20:52

      Tack Malin,
      Jag har kommit fram till att jag inte är så bra på vidvinkel och kommer nöta in detta ett tag. Vidare exprementerar jag med att få in ljus i linsen för att understrycka berättelsen i bilden.

      Jag har nu varit hos idrottsläkaren och har fått klartäcken till att försiktigt börja jogga igen, Inflamation i knät var domen och jag får inte jogga på astfalt så det blir terräng och grus.

      Styrketräning på benmaskin läkte skadan relativt snabbt. Dock fick jag vara försiktig med att böja knät till 90 grader med vikt då det irriterar knät.

      Ankel träningen på balansplatta har get resultat och jag är nu starkare där och jag hoppas kunna undvika att skada mig. Nu viker sig inte höger ankel längre.

      Jag har börjat med 3 km och kommer försiktigt öka på så att jag klarar 10 km om 3 månader. Jag missar midnatsloppet men hittade ett 10km lopp som går i höst så det blir mitt nya mål. Knat känns fortfarande lite svullet men det gör nu inte ont närr jag joggar.

      Jag hoppas att din rehabilitering går bra och att du håller dig på grus och tettäng i framtiden. Astfalt är inte bra när man blir lite äldre.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

