Hem > Recension på fotokurs, Terje Hellesö > Heldag med Terje, korrigering av gråton

Heldag med Terje, korrigering av gråton

Orginal bild

Korrigering av gråton på vänster sida av bilden.

Under ”heldag med Terje”  granskades en del bilder av Terje och Malin.  Båda bad mig att arbeta mer med efterbearbetningen av bilderna. Denna bild har en gråaktig ton på vänstersida av bilden i originalet. Jag har nu korrigerat bilden. Blir den bättre?

  1. 05 september 2011 kl. 17:16

    Ja jag tycker den blev mycket bättre efter redigeringen. Kan du lära mig lite åxå om dett blir jag glad.

    • Eriksson Thomas
      05 september 2011 kl. 20:51

      Hej Kristina
      Dublisera lager
      Sätt det till overlay
      Adjustment curves och hitta vitpunkt och svartpunkt
      Använd mask för att måla över de bitar som inte skall synas med brusch tool
      Merge lager
      Skärp med HP filter
      klart

  2. 10 september 2011 kl. 12:03

    I originalbilden tar himlen all uppmärksamhet, det är svårt att hålla fokus på förgrunden. I den nedre är detta löst och ger det överraskande/surrealistiska intryck som jag antar var avsikten. /Mathias

    • Eriksson Thomas
      10 september 2011 kl. 12:54

      En logisk och utförlig återkoppling Mathias
      jag har inte tänkt i de banorna men jag ser det bättre nu. Ytor med blå-lila var för dominerande i bilden på båda sidor.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

