Hem > Skogsbild > December minnen

December minnen


Bilden är bearbetad i Photoshop.

God jul och gott nytt år

Kategorier:Skogsbild
  1. 22 december 2011 kl. 8:52

    Vacker vinterbetraktelse! Önskar dig en God Jul & ett Gott Nytt Fotoår! Tack för dina kommentarer i min blogg under året som gått!

    • Thomas Eriksson
      22 december 2011 kl. 15:46

      Tack Cecilia
      God Jul själv och Gott nytt år
      jag ser fram emot dina nya bilder under det år som kommer.
      /Thomas

  2. 22 december 2011 kl. 17:12

    En intressant, grafisk bild, jag gillar den verkligen! Ser fram emot att du kommer igång igen med fler bilder här på bloggen. God Jul och Gott Nytt Fotoår önskar jag dig!
    /Kerstin

    • Eriksson Thomas
      29 december 2011 kl. 19:37

      Tack Kerstin,
      Får se hur det blir med fotograferandet. Den ligger fortfarande i träda. Jag kommer nog jobba mer tematiskt och fritt konstnärligt när/om det kommer igång igen.
      Lycka till själv med att ta fram dina fantastiska bilder.
      Jag kommer fortsätta titta till din blogg
      /Thomas

  3. 25 december 2011 kl. 8:31

    Läcker grafisk bild. Och god fortsättning!

    • Eriksson Thomas
      29 december 2011 kl. 19:40

      Tack Mats,
      God fortsättning själv!!

      Jag tycker att du fortsätter att utvecklas konstnärligt och kommer titta till din blogg då och då. Jag hoppas också kunna komma på någon föreläsning/utställning så småningom
      /Thomas

  4. 25 december 2011 kl. 16:39

    Bilden ger precis den känsla man skulle vilja ha just nu: Kallt, skönt vara inne undan blåst och snö/regn
    Ha en God Helg själv!

    • Eriksson Thomas
      29 december 2011 kl. 19:43

      Tack Kristina,
      Ser fram emot dina nya bilder under det nya året
      God fortsättning
      /Thomas

  5. 27 december 2011 kl. 23:27

    Känns lite som när
    december gör lite ont.
    Såna där minnen som
    svider lite om man skrapar
    på ytan.

    Helst vill man sudda
    bort det som gör ont
    och behålla det som
    känns bra.
    Minnen.

    En riktigt bra bild Thomas!
    Inspirerande!

    /M

    • Eriksson Thomas
      29 december 2011 kl. 19:57

      Tack Malin

      Jag tänkte löst på på Karin Boyes dikt ”vist gör det ont när knoppar brister, varför skulle annars våren tveka”. men din dikt passar bilden bättre.

      Bilden är en dubbel exponering med rörlig kamera som sedan är konverterad tills svartvit på två sätt i PS och sedan hopslagen med overlay och avmaskad i kanterna. Den tillhör en blivande serie bilder som är Inspirerad av Koreansk fotografi och jag kallar den Remember no 2.

      Jag såg ett tv reportage om Bae Bien-U och hans barrträdsfotografi. Tydligen är just tall en del av koreansk klassisk måleri och jag blev nyfiken på detta. Största delen av mitt fotografi bearbetar just mitt förhållande till urskog så det är ju inte konstigt att jag blir fascinerad av denna bildskatt. Hur som helst så kan jag rekommendera denna fotograf. Han har använt panorama formatet mycket och lyckas utnyttja hela formatet.

      Citat från The Korea Foundation, ”Bae feels that in all probability anyone who is willing to pursue a career over the long term and remains committed to his principles is likely to experience a moment when the planets fall into perfect alignment. But such fortuitous circumstances, which can appear out of the blue, can also disappear just as quickly There are no shortcuts. Just work hard and a path will open up for you.” This can be taken to mean that there are no secrets to success; it ultimately results from the commitment of your time and effort. According to Bae, the best approach to taking outstanding photographs is simply to ”take as many photos as possible.”

      Ha en god fortsättning.
      /Thomas

  6. 03 januari 2012 kl. 23:10

    Jag såg också den dokumentären, hade den i min blogg tidigare. Kände igen mig själv på flera sätt i hans sätt att tänka.

    Tack för att du tyckte mina ord passade bra till bilden!

    Hoppas nu att allt går bra för dig med fotograferandet och att inspirationen är på topp.

    God fortsättning önskar jag dig också!

    //M

    • Thomas Eriksson
      04 januari 2012 kl. 11:00

      Hej malin,
      Ingen energi över för bildskapande eller högre hjärnfunktioner. Just nu är det bara att försöka få något utfört överhuvud taget som städning, gå utanför lägenhet osv. Detta har nu varit i över 4 månader och jag ser ingen lättnad i närtid.
      /Thomas.

  7. 04 januari 2012 kl. 13:31

    God fortsättning och hoppas du får ett bra fotoår!

    /Anna

    • Thomas Eriksson
      05 januari 2012 kl. 12:21

      Hej Anna
      God fortsättning och lycka till med fotograferandet
      Thomas

  8. 04 januari 2012 kl. 19:21

    God fortsättning Tomas, på det nya året! Bilderna inspirerar!!!

    • Thomas Eriksson
      05 januari 2012 kl. 12:20

      Hej Marie
      God fortsättning själv
      Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

