Hem > Peronliga Fotografi problem, Terje Hellesö > Ennu ett optik är sålt

Ennu ett optik är sålt

Sedan jag gick heldag med Terje Hellesö, där vi bland annat gick igenom min kamera utrustning och kom fram till att den är för yvig. Att ha en utrustning som inte används blockerar mig från att utvecklas som bildskapare och jag använder hellre en kompaktkamera, vilket verkar vara mer avslappnade och prestigelöst. Det låser sig när jag tar fram stora digitalkameran eller speciellt en analog mellanformats kameran. Vet inte varför jag har så svårt att använda den större utrustningen och varför det går bra med en dålig kompackt men jag drar nu lärdom av detta, så att jag kommer att minska på utrustning och enbart ha det kvar som jag faktiskt använder. En bättre kompakt med stor sensor är på önskelsitan när min nuvarande slutar att fungera..

Jag har nu sålt av ytterligare en optik 105/2 DC. Nästa optik att säljas av är ett Zoom 17-35. Efter att denna lins är såld blir det svårare att rensa ut bland linserna. Jag har vissa funderingar att sälja av alla Zoomar som inte används så ofta som 14-24 och 28-70. Terje rekommenderade mig att sälja 45TC. En optik som jag inte har använt ännu utan som kommer användas för panorama bilder  när jag köpt har en fullformat kamera såsom D800. Troligtvis väntar jag tills jag har provat detta. Behöver dock en optisk skena för att minimera parrallaxfelet..

Det ser inte ut som att jag kommer att ha råd med någon kurs under första halvåret då ekonomin fortfarande är osäker. Kanske  kommer att gå veckoslutskursen på Grövelsjön i höst om jag lycckas undvika dyra spontanköp. Det tar ju tid att ändra dåliga vanor men min ekonommi blir nu sakta bättre.
/Thomas

Förövrigt så ger jag Terje och Malin Hellesö mitt fulla stöd i deras utsatta position och hoppas att de kan få vara i fred nu.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

