Hem > Landskapsfotografi, Naturfoto, Peronliga Fotografi problem, Vinter > Första bilden på fem månader

Första bilden på fem månader


Is tagen i Edsberg i Sollentuna med Panasonic LX5

Första bilden sedan jag tappade lusten under hösten.

Just nu promenerar jag med kameran utan att planera eller arbeta på ett projekt.  Det handlar fortfarande om att hitta tillbaka till bildskapandet.

Bilden Is tillhör en gammal läxa från Terje Hellesö som handlar om att fotografera minimalistiskt.

 

  1. 22 februari 2012 kl. 17:02

    Bilden gillas.
    Här står man liksom och tänker.
    Ett mål.
    Och vägen dit.

    Vänta.
    Eller inte.
    Våga.

    Riktigt bra Thomas!
    Jag gillar bilden och
    helheten i komp också!

    • 22 februari 2012 kl. 18:56

      Tack Malin
      Jag är mest glad över att jag lyckades fotografera igen.
      Nu får jag se till att fortsätta göra det regelbundet. Måste kalibrera skärmen igen också sedan jag bytte video kort i somras.
      /Thomas.

  2. 22 februari 2012 kl. 19:38

    Få färger och få, men välplacerade element, riktigt snyggt! Roligt att du har kommit igång igen, ser fram mot fler bilder framöver.
    /Kerstin

    • 23 februari 2012 kl. 8:55

      Tack Kerstin,
      Få se om det blir regelbundet. Just nu är fokus på promenader och ränsa ut bland fotoutrustning så att jag säljer av utrustning som jag inte använder eller använder mycket sällan. Målet är att skrapa ihop pengar till en fullforjmat kamera D800E om något år.
      /Thomas

  3. 24 februari 2012 kl. 15:41

    Kör hårt Thomas! Du kan! Trevlig helg.

    • Thomas Eriksson
      24 februari 2012 kl. 16:23

      Tack Mats,
      Jag hoppas få se mera bilder från dig också
      /Thomas

  4. 04 mars 2012 kl. 9:16

    Visst är det is du fångat!
    Här finns det inte mycket is kvar
    nu, bäckarna däremot är fulla av vatten
    från smältande is. -Fortsätt fotografera!
    Morgan

    • 04 mars 2012 kl. 11:02

      Tack Morgan,
      Har inte hunnit att gå ut och titta på isen sedan dess. Det smälter ju fort. Jag har ialla fall kameran med mig nu när jag är ute och går.

      Tyvärr så tycker jag senorn är förliten och bilderna blir lite grumliga. Men först så skall jag gradera upp systemkameran till D800E innan jag kan byta ut kompakten och det tar något/några år.

      Jag är lite avvensjuk på Terjes klara bilder och förstår inte hur han får dem så bra. Jag får nog börja utnyttja morgonljuset jag också.

      Jag tycker du har kommit långt som bildskapare och hoppas få se mera minimalistiska bilder från dig också.
      /Thomas

  5. 16 maj 2012 kl. 16:22

    Härligt Thomas!!! Jag gillar bildens uttryck mycket!!!

    • 10 juni 2012 kl. 20:03

      Tack,
      Har haft lite svårt att fortsätta fotografera i år,
      Funderat mycket på varför och hur mycket jag skall satsa på detta.
      Tycker att jag har ändrat inriktning i fotograferandet så jag behöver inte så mycket utrustning idag. Säljer därför av analoga kameror och några Zoom linser till så jag har råd med en fullformat kamera.
      Mvh,
      Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

