Hem > Träd > Tyresta Nationalpark nr 3

Tyresta Nationalpark nr 3


Brandskadade träd i Tyresta Nationalpark 2012

Jag arbetar med att lära mig skärpa bilden.  Det är något som jag inte riktigt har känsla för. Skall jag förstora bilder så måste detta sitta i ryggen.  Gran i förgrunden stör men jag kunde inte få bort den hur jag än flyttade på kameran..


Kategorier:Träd
  1. 14 juli 2012 kl. 19:59

    Wow, den här var riktigt, riktig läcker Thomas! Jag tycker om att grenen är i förgrunden.

    • 14 juli 2012 kl. 22:46

      Tack Karin,
      Himlen är rödfiltrerad i photoshop
      Skall fundera vidare om grantoppen stör eller ej
      /Thomas

  2. 17 juli 2012 kl. 9:50

    En helt fantastiskt fin bild Thomas! 🙂
    Ser den lilla granen som ett symboliskt inslag i bilden, så den stör inte mig. 🙂

    • Thomas Eriksson
      17 juli 2012 kl. 11:21

      Tack Terje,
      Då lämnar jag den kvar.
      Det finns mycket branskadade trän kvar i Tyresta som jag skall försöka fånga med PC optik när skavsåret är läkt.
      /Thomas.

  3. 23 juli 2012 kl. 17:56

    Gillar din bild skarpt Thomas!!! Grenarna som sträcker sig från ovankanten mot de andra träden. Riktigt bra!

    • Eriksson Thomas
      23 juli 2012 kl. 18:06

      Tack Mats,
      Jag jobbar nu hårt på att få in regelbundenheten i fotograferandet. Samt repeterar PS för att ta fram några sv/v förstoringar under året. jag måste lära mig att skärpa bild för utskrifter. Jag kommer använda en utskrivs service. Det gick inte så bra med färgmättnad när jag försökte skriva ut färgbilder på Crimson för något år sedan och jag hoppas att det går bättre med sv/v.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

