Hem > Träd > Alsnöhus på Adelsö

Alsnöhus på Adelsö

Träd som står i ruinen Alsnöhus som ligger vid Hovgården på Adelsö. Det uppfördes ca 1275 och brändes ner 30 år senare.

Resultat av en snabb utflykt med kompaktkamera och fotograferad mitt på dan vara den höga kontrasten..

Kategorier:Träd
  1. 25 juli 2012 kl. 11:26

    Oj, det känns verkligen som det har lossnat riktigt ordentligt Thomas. Ännu en klockren bild! 🙂

    • 28 juli 2012 kl. 22:10

      Tack Terje,
      Det känns som jag har mognat bildmässigt under det sista året trotts det långa uppehållet.
      Jag tror våra diskussioner och mina kontakter med landskap och konstfotografer har hjälpt mig, Jag fortsätter med att studera andra fotografers arbeten, speciellt Michael Kenna.
      Jag fortsätter att dyka ner i Zonsystemet och läser nu John Blakemores Black and White Photography Workshop.

      Jag har dock fortfarande problem med regelbundenhet och användning av mera avancerad utrustning som pol filter och ND trådutlösare osv. Jag arbetar mest med kompakt och ett handhållet avtonat gråfilter.
      /Thomas

  2. malinhphotography
    30 juli 2012 kl. 9:39

    Kraftfullt. Och riktigt bra det här!!

    • Thomas Eriksson
      01 augusti 2012 kl. 18:51

      Tack Malin,
      Det går årt rätt håll
      Jag arbetar nu med att repertera selektiv brusreducering och skärpning i PS.
      Skall försöka komma ut till tyresta igen under veckan.
      Har börjat jogga igen. Får fruktansvärd träningsverk på 10km så jag är i dålig form.
      Fick träningstipps av sjukjumnast i aprill som jag föler och jag är skade fri hittills men jag ligger efter i schemat. Sp det blir inget midnatslöopp i år.
      Nu under semester så försöker jag träna mig i form
      /Thomas

  3. malinhphotography
    11 augusti 2012 kl. 9:11

    Skönt att det går åt rätt håll!

    Jag började igår med löpningen efter långt uppehåll igen…
    Hoppas det går bra med träningstipsen och din fotografering!

    • 11 augusti 2012 kl. 19:00

      Lycka till med träningen Malin,
      Jag klarar nu av att sakta jogga 6 km. Vissa problem med en muskel när jag försöker öka tempot. Kanske är i uppbyggnadsfasen fortfarande? Jag joggar nu varannan dag men skall upp till 4ggr i veckan. Så det är inte så mycket konditionsträning ännu.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

