Hem > Peronliga Fotografi problem > Ansökt om en ”Heldag med Terje” i oktober/november

Ansökt om en ”Heldag med Terje” i oktober/november

Trotts lågkonjekturen så har jag ansökt om ännu en heldag med Terje nu under Oktober/November.

Det blir min 3:dje dag. Denna gång vill jag ta tag i mina problem med öppna landskap och det finns få lärare i Sverige som är duktiga på Landskap. Eftersom jag har gått Terjes kurser under 12 år så tror jag han är unikt kvalificerad för att hjälpa mig med detta.

Jag har skurit ner kursandet till ett minimum. Jag tar nu enbart en kurs om jag kan motiera den och att den hjälper mig över mentala låsningar. Jag har haft problem att känslomässigt koppla till landskapsbilder och har nu sökt hjälp för att reda ut varför och hur jag kan anpassa mitt fotografi så jag får denna koppling.

Jag har fortfarande inköpsförbud på utrustning. Så min uppgradering av DSLR till 800E får vänta ett halvår. Dock har jag köpt på mig en liten 11.6″ dator och lagt in Lightroom 4. Nästa köp blir avtonade gråfilter LEE till min 18mm lins då Cokin är för små.  Jag väntar på att det går att beställa från England igen.

Jag fortsätter att rensa ut bland min analoga fotoutrustning och det kapital som jag fårt loss kommer att gå till D800E.

Jag kanske tar en längre kurs nästa år. Främst en konstfotokurs är önskvärd men om jag inte hittar en sådan så  funderar jag på Grövelsjöns veckoslut workshop under hösten. Jag har tyvärr inte kunnat motivera denna kurs i år och det kanske inte går att göra under nästa år.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

