Hem > Konstfoto, Landskapsfotografi, Naturfoto, Recension på fotokurs, Terje Hellesö, Uncategorized > Heldag med Terje Hellesö vid Mullsjö Fiskdammar

Heldag med Terje Hellesö vid Mullsjö Fiskdammar

I helgen var jag på en heldag med Terje Hellesö. Det har nu blivit en heldag varje år under tre års tid. Under heldagen så fortsatte vi med att utveckla min kapacitet att arbeta klart med ett motiv. Fortsätta med att förbättra noggrannheteten i fotograferandet för att få ordning på perspektivet. Täta upp perspektivet så att  man undvika passiva bildytor. Kreativitet och öppenhet för alla intryck.

Det var en trevlig dag vid fiskdammarna utanför Mullsjö. Denna gång kom jag dagen innan på grund av osäkerhet att SJ håller sina avgångar och kunde i lugn och ro förbereda mig för fotograferandet. Dagens väder var bra och utrustningen fungerade för en gång skull..

Som läxa att fortsätta arbeta med under året är att jag skall tänka mindre fyrkantigt och experimentera mera, låta motivet ta tid så att det blir genomarbetat samt mer regelbundet fotograferande.

Jag kan rekommendera denna form av undervisning och jag kan rekommendera Terje Hellesö som lärare. http://terjehelleso.se/?p=14872

Jag kommer ladda upp bilder från denna dag när de är processade.fiskdamm1

Fiskdamm 1

fiskdamm2

Fiskdamm2

  1. 21 oktober 2013 kl. 6:55

    Härligt Thomas! Gillar bilderna, båda två. Men speciellt den svartvita, med sitt ”totala” mönster. Riktigt bra, och det blev en härlig dag, med många intressanta diskussioner. 🙂

  2. Thomas Eriksson
    21 oktober 2013 kl. 8:52

    Tack Terje,
    Jag uppskattade diskusionerna också och givetvis sälskapet.
    Det kommer några bilder till så småningom.

    /Thomas

  3. Malin H
    21 oktober 2013 kl. 16:25

    Jag fastnar för den första…
    En bild med mycket oro, men ordnad oro på något sätt.

    Mycket bra och spännande bild.
    Bilden under har ett helt annat uttryck, mer harmonisk och enkel.

    • Thomas Eriksson
      21 oktober 2013 kl. 18:42

      Tack Malin,
      Osäker på vad jag känner på den första biilden. Den andra är övning i linjespel
      Thomas

      • Malin H
        21 oktober 2013 kl. 19:43

        Hoppas du blir mindre osäker framöver på den första bilden. För den är riktigt bra!!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

