Hem > Landskapsfotografi, Naturfoto, Recension på fotokurs, Terje Hellesö > Heldag med Terje Hellesö vid Mullsjö Fiskdammar del 2

Heldag med Terje Hellesö vid Mullsjö Fiskdammar del 2

Under heldagen så upptäckte jag att jag fortfarande undviker att hämtar ny optik eller filter utan fortsätter med det som sitter på kameran. Vilket har gjort att jag inte får till det lilla extra i bilder. Även brister i kamera utrustningen har uppenbarats. Ny fullformat kamera behövs. En 10 steg  gråfilter samt ND grad filter till 18mm optiken. Även IR filter till några utvalda optik behövs.

Slarv med att mäta upp motivets dynamiska område i för många motiv samt slarv med att kontrollera exponering och räta linjer.

Det är rätt mycket som måste ordnas till innan nästa heldag.fiskdamm3

Fiskdamm3

fiskdammar4

Fiskdamm4

  1. 22 oktober 2013 kl. 6:47

    Du fortsätter att leverera riktigt fina bilder från heldagen! Här fastnar jag direkt för den svartvita, med sitt mörka och dynamik. En bild som direkt för tankarna mot Minor White och Brett Weston. Riktigt bra Thomas! 🙂

    • Thomas Eriksson
      22 oktober 2013 kl. 8:12

      Tack Teje,
      Speciellt Minor White är jag inspirerad av män även Brett Weston och det kanske syns i bilderna.
      Annars är jag mera anhängare av Österopesk fotografi.
      Din variant på kvinnokroppen tycker jag också mycket om.
      Jag skall ladda upp några virvlar i natt. Dock blev dina bättre speciellt vidvinkel varanten men jag får träna mera på denna typ av motiv.

      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

