Hem > Peronliga Fotografi problem > Lägger nu ut mina sista Zoomar till försäljning

Lägger nu ut mina sista Zoomar till försäljning

Jag har sålt min SB800 blixt. Ny lägger jag ut 28-70/2.8 och 14-24/2.8 till försäljning.

Jag fortsätter att reducera utrustningen till det absolut nödvändigaste.

Jag kommer att köpa en fullformat när jag har råd samt en fullformat kompakt med Zoom.

Så småningom måste jag fatta beslut om jag skall byta ut min 60mm/2.8 makro mot Zeiss 55mm/1.4.

Nackdelen med den senare är att den saknar makroläge och att den enbart har bländare 16 men 1.4 i största bländaröppning.

Vidare måste jag fatta ett beslut om vad jag skall göra med min 200mm/2 och 300mm/2.8 sälja båda och köpa en modernare 300mm/2.8? Jag använder dem sällan så jag har svårt att motivera utgiften.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

