Hem > Peronliga Fotografi problem, Uncategorized > Bytt Storformatutrustning mot Hasselblad utrustning

Bytt Storformatutrustning mot Hasselblad utrustning

Jag fortsätter att reducera utrustningen till det absolut nödvändigaste för Landskapsfotografi.

Har sålt min 28-70 Zoom. Sista zoomen AFS 14-24mm/2.8 är nu utlaggd till försäljning. En av Nikons bästa vidvinklar. Jag har en Zeiss 18mm/3.5 som räcker för mig och då den kan använda filter framför linsen med mitt nuvarande Lee system. Zoomen är mest använd på Terjes Kurser så den är i väldigt bra skick.  Kommer i vinter komplettera Lee systemet med en sats Hard grad ND filter , Bigg stopper och adaper ring till 77mm (Nikon PC optik) och 82mm(Zeiss 18mm).

Det känns nu som det är dags att gradera upp kameran till fullformat nu så jag kan slutföra Tyresta projektet.

Jag kommer att köpa en  fullformat kompakt med Zoom för att byta ut min Panasonic LX3 och Lx5 som jag inte är riktigt nöjd med. Speciellt LX5 ger vita ränder vid hög kontrast.

 Dator fortfarande nere tvingas köpa en ny nästa år när ekonomin tillåter.

Efter jag har minskat på mitt innehav av MF analoga kameror är det dags att ta tag i Telesegmentet.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

