Hem > Berättande billd, Konstfoto, Landskapsfotografi, Terje Hellesö > Places of Remembrance #2, The Beach

Places of Remembrance #2, The Beach

SollentunaNikon D300 med 45mm PC /2.8 Sollentuna
Jag fortsätter med att arbeta på att gå ur hantverk stadiet och rör mig mot innehållsstadiet. Sista tiden har handlat mycket om att komma vidare och bryta sig loss. Sista heldagen med Terje Hellesö http://hellesophotography.wordpress.com/ handlade mycket om att ligga kvar i känslan och arbeta med motivet tills bilden fungerar.

Jag har under en lång tid arbetat på mer öppna bilder och nu arbetar jag vidare med att stärka uttrycket genom användandet av färg och form.

Jag vill få ner energin i bilden för att få en känsla av vemod, genom matta färger och en  lång förgrund gör att huvudmotivet strand stärks.

Bilden skall problematiseras och jag hoppas betraktaren funderar över;

Vem ar mannen?

Varför stå han vänd mot vattnet?

Spelar han för en saknad vän.?

Hur förlorades denna vän?

Lyckas jag med detta?

  1. 29 september 2014 kl. 8:29

    Redan nyfiken på att se detta koncept växa fram! 🙂

    • Eriksson Thomas
      29 september 2014 kl. 14:56

      Det är ett gammalt koncept som väntar på rätt motiv. Snarare är skilnaden att jag börjar med att arbeta mer systematisk för att försöka fånga det. Så håll inte andan. Det kan ta veckor mellan varje bild.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

