Panasonic LX 100

Jag arbetar mer och med med innehåll i mina bilder. Tyvärr har jag perioder där jag inte orkar använda en system kamera. En högkvalitativ kompaktkamera har varit till hjälp i sådana situationer och har även fungerat bra till mer exprimentella bilder där systemkameran har varit för otymplig. Jag har funderingar på en spegel lös Fuji x Pro 2 med normalzoom men den är inte ute på marknaden ännu. Tills dess så skall jag nog byta ut min Panasonic LX5 mot LX100 eller en Fuji kompakt på grund av den större sensorn. Dock tillåter inte ekonomin ett inköp under det närmaste året.

Panasonic LX5  säljs nu av då jag även har en jag har en LX3 med sprekt skärm. När denna slutar att fungera köper jag en ny kompakt.  

Jag har nu funderingar på hur jag skall komma vidare i min utveckling och om Terje Hellesö , fortfarande kan hjälpa mig att komma vidare som fotograf. Eller om jag skall söka upp en konstinriktad fotograf för detta? Jag får se nästa år vad som händer. Jag kommer i alla fall försöka hålla kontakten med Terje. Dock är jag osäker på om han är intresserad av detta.

  1. 29 september 2014 kl. 8:27

    Du behöver inte vara osäker Thomas! Klart jag är intresserad att hålla kontakten! Bara så att du vet.

    Det viktiga är ju att du är igång med fotograferandet. Om du även kontakter en konstinriktad fotograf, det är ju också en möjlighet.

    Jag är i vilket fall genuint intresserad av din fortsatta utveckling som fotograf. Då som nu! 🙂

    • Eriksson Thomas
      29 september 2014 kl. 14:53

      Tack Terje, jag uppskattar dig och Malin.

      Inget ting är beslutat just nu. Jag fräshar upp Photoshop kunskaper under vintern samt arbetar med mer planerade bilder än vad jag brukar göra. Detta är i linje med vad vi har satt upp under dina heldagar.

      Jag behöver komma i kapp dina lektioner innan nästa heldag bestämms. Det blir troligtvis att arbeta på sista heldagens lektioner under ett år frammåt.

      Lättare sagt än få gjort att hitta en konstnär som kan lära ut detta, om det går. Troligtvis behöver jag hitta dit själv, det är nog feedback som jag behöver, vad fungerar och vad fungerar inte. .

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

