Hem > Uncategorized > Letar efter backup kamera

Letar efter backup kamera

Kommer behöva en backup kamera som klarar svagt ljus. Jag fotograferar mera på kvällar och nätter sedan några år tillbaka.

Funderar på en begagnad Nikon D4s eller Nikon D810. Har även funderat på Nikon D500 och Nikon Z6s. Har en D300 idag vilket inte är särskilt ljusstark. Jag köper kameror sällan och den bör räcka 6-12 år. Har satsat på optik men förutom 15mm/2.8, 135mm/2.0 och 400/2.8 så har jag det jag behöver.

Inga beslut ännu. Tror att Nikon D810 och D500 behöver ett vertikalgrepp med batteri laddare viket medför extra kostnader. Får försöka logisk resonera igenom valet och jag kommer redovisa mina slutsatser här.

Kategorier:Uncategorized
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Lämna en kommentar