Hem > Uncategorized > Köpt en Nikkor AF-S 28mmF1.4E

Köpt en Nikkor AF-S 28mmF1.4E

Använde Zeiss 18mmF3.5 med D300 mycket vilket motsvarar 27mm på D700. Nu har jag köpt en begagnad AF-S 28mmF1.4 E i stället för en Zeiss Milvus 25mmF1.4 som jag planerat tidigare. Orsaken är att jag har svårare att manuellt ställa in skärpan med D700. D850 skall vara lättare att ställa in skärpan med manuella optik. Få se om jag ändå köper en 25mm efter jag har köpt en D850. Men plånboken styr.

Skall sälja en filmskanner Nikon LS-5000ED i mycket bra skick. Kvitto finns. Testad för 3 år sedan in XP miljö innan jag skrotade XP-dator.

Följande kommer köpas in under de närmaste 3.5 åren, om jag har jobbet kvar;

Nikon D850 med vertikalgrepp när jag hittar en låg milare med vertikalgrepp. Prioriterad till senast nästa år.

Fuji GFX50Sii med en billig normal zoom som skall främst användas till mina gamla HB och Mamya 7ii MF optik med adapters samt en TS optik när den kommer ut på marknaden. Äldre MF optik är sämre i kanterna än ny Fuji optik och klarar motljus sämre men billigare att köpa in jag saknar en HB 50mmF4.0.

En begagnad 400mmF2.8 VR eller en 500mmF5.6E som skall ersätta en AF 300mmF2.8 IF-ED. Oklart när men behövs om jag i framtiden ersätter D700 med Z8..

Kategorier:Uncategorized
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Lämna en kommentar