Hem > Uncategorized > Håller på att gå igenom hur jag sparar bildfiler

Håller på att gå igenom hur jag sparar bildfiler

Har köpt nya ruggade HD för att spara framtida bildfiler på. Håller på att städa upp i mina gamla HD för att enbart behålla de ruggade HD för gamla bildfiler. Jag la ner tid på att utvärdera hur proffsen sparar och om en ruggad SSD disk är ett alternativ. Resultatet är att fortfarande är ruggade HD det som rekommenderas av proffsen och de rekommenderar att man sparar filer på två parallella ruggade HD. Professionella SSD diskar har enbart en 3 månaders rekommendation för sparade filer.

Köpt Zeiss Milvus 18mmF2.8

Beslutat att uppdatera min Zeiss 35mmF2.0 till Zeis Milvus 35mmF1.4 då den är skarpare på D850.

Har också beslutat att uppdatera min AF 85mmF1.8 D som jag fick för ett år sedan till en Zeiss Milvus 85mmF1.4 nästa sommar.

Därefter är det en panorama utrustning som panorama huvud, levering base och nodal slide som jag behöver. Jag har också börjat leta efter utrustning för att ställa min D700 vertikalt på nodal slide och jag behöver uppdatera min desktop PC och sedan min laptop. Till min D800E har jag nu skaffat en fäste som kan ställa kameran vertikalt på en Arca Switch fäste, vilket panorama huvuden använder. Osäker på om jag skall skaffa ett sådant till D850 eller ett vertikal Grip med de stora batterierna, jag behöver dessa enbart om jag skall fotografera djur. Jag har främst tänkt använda D700 för panorama då det är en 12Mpix kamera och panorama filerna blir då inte för stora. Exempel för tre stichade filer blir då en bildfil på 28Mpix.

Kategorier:Uncategorized
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Lämna en kommentar