Hem > Uncategorized > Mål 2016

Mål 2016

År 2015 var inte ett bra år. Fotograferandet har gått ner på grund av fortsatta reparationer i lägenheten samt nerdragningar och oro på arbetet. Större delen av kamera utrustningen har varit ned packad ihop med konstböckerna.

Jag har därför koncentrerat mig på fysik träning och ekonomisk portföljförvaltnings teori. Konst teorin har legat nere. Viss utrymme för introvert grubblande har funnits. Dock har detta inte mynnat ut i någon omformulering av målbilderna. Vidare har svag ekonomi hindrat mig från att gradera upp kamerorna i utrustningen. Politiker antyder att vi har fått det bättre. Min ekonomi försämras dock varje år så jag tror de ljuger som vanligt.

Det är för många politiska broilers i politiken vilket polariserar den i onödan. Höj därför rösträtts åldern till 25 år då hjärnan är färdigutvecklad och förbjud politiker under 40 år som ej har arbetat utanför partiet att sitta i regeringen.

Målet för 2016 är att  jogga 3 ggr per vecka + styrketräning 3 ggr per vecka. Joggning har påbörjas försiktigt på grund av överbelastat knä medan styrketräningen flyter på bra. Om balans och konditionsträning går bra hoppas jag kunna fjällvandra i sommar. I alla fall blir det vandring på Sörmlandsleden. Utrustning för vår, sommar och höst är uppgraderad. Saknas dock vinterutrustning dvs tunnel tält + varmt liggunderlag samt vintersovsäck, har köpt ett bensinkök dock. Detta kommer köpas in under de närmaste åren.

Fotografi
1 Klar med nattfotograferings, dvs 10 bilder vilket är en läxa från 08.

2  Skriva ut en svartvitt bild på Crimson

3. Starta upp Tyresta projektet igen målet är 20 bilder som går att publicera.

4. Förstå färghantering, genom att läsa  bok digital bild 4.0 och skriva ut en bild på Crimson

5. Sälja av en skanner + analog kamera.
Säljer av LS-5000 skanner och Mamiya 7 II med 4-5 linser.

6. Midnattsloppet under 70 min i Augusti

7. Skicka in 10 sv. bilder till en tidning

8. Besluta vad jag skall göra med en Hasselblad kamera, sälja eller köpa 50mm med beg. digitalbakstycke.

Prioritering är punkt 1 och 3.

Funderar också på en enskild dag med Terje Hellesö för att stärka mitt personliga uttryck..

Kategorier:Uncategorized
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Lämna en kommentar